Bilder i massor!

Gick ut och fotade lite idag. Vad tycks? 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fina bilder!!

https://www.facebook.com/hookssverige?sk=app_1427165050856448&app_data=24524
Hej, jag är med i en tävling och skulle bli skit glad om du röstade på mig!! Du klickar på gilla knappen så kommer du vidare sen så du kan rösta:)
Kram!!

2014-03-18 @ 20:38:11
URL: http://nattstad.se/sandraviktorsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ARKIV byevelynkihl.blogg.se -

Bilder i massor!

Gick ut och fotade lite idag. Vad tycks? 
 
 
 

Måndagendentiondefebruaritjugohuundratolv

Tja!
 
Nu har jag fixat lite i mitt rum. Satt dit en ordentlig fönsterbräda med en fin lampa på. Alltid något! :)
 
Men i alla fall så kollade jag ju på Ammy när hon red idag. Hon fick rida den nya hästen, vilket gick riktigt bra! Filmade och tog några kort. Inte för att de blev så bra, men men!
 
Imorgon ska jag och mamma rida. Jag rider gärna Saga igen. Vore kul att testa en galopp.
Ska vara med Ammy igen också!
Jag & Pinan ♥

SPORTLOVSVECKAN

Tjena!
 
Jag måste nog ha världens oohändelserika sportlovsvecka om jag tänker efter, efter att läst alla andras sportlovsveckor!
 
Måndag: Rida och kolla på Ammy när hon rider
Tisdag: Nada
Onsdag: Nada
Torsdag: Nada
Fredag: Nada
Lördag & Söndag: Nada
 
Jag kanske rider någon av dagarna förresten! Kanske är med någon kompis eller så. Men inget speciellt typ.. Tråkigt...
 

♥RIDPLANERING♥

Hej!

Idag tänkte jag lägga upp passet så att jag rider ett kortare pass i paddocken i alla gångarter och gör lite små enkla övningar. Jag räknar med att detta tar ca 20-25 min.
 
Sedan rider jag ut en liten kortis. Kanske en liten tur på ca 15 min bara. 
 
Mål med passet:
Udina ska vara fin såklart och ha en fin form samt ett fint steg. Mycket framåtbjudning i galoppen så att hon kan jobba ordentligt med ryggen och även jobba lite smått i form.
 
Uteritten ska bara vara mysig helt enkelt!


Här ska stå en rubrik

Godmorgon!

Idag ska jag rida Udina igen. Vet inte riktigt vad jag ska göra än... Jag får se!

Sedan i eftermiddag ska jag följa med Ammy och kolla när hon rider på Häststället. Ska ta kort och filma då. För er som är intresserade  kommer bilderna upp på deras blogg. (Moaammyhanna.blogg.se)

Annars ska jag väl vara med Ammy. Inget annat speciellt i alla fall. 

Kram!
De ni!

Flappy Bird

Gud vad jag hatar det spelet! 

Nää, men nördar det heeela heeela tiden seriöst! Dock känner jag igen mig sm jag vet inte vad i den videon, haha.

Gör din egen LIPSCRUB

Istället för att köpa ett precis lika bra lipscrub för en viss summa pengar, kan Du göra ett eget på mindre än 2 minuter!
 
Gör såhär:
Ta en liten (beroende på hur mycket du tänkt göra) burk först och främst.
Sedan, ta fram olivolja och socker, samt ev karamellfärg.
Blanda ihop olivoljan och sockret - rör om.
Häll i karamellfärg om du vill ha en speciell färg.
Om du vill ha ett doftande lipscrub, kan du även ha i ytterst lite vaniljsocker för vaniljdoft.
Färdigt!

Gnid på det på läpparna, låt verka någon minut och sean torka/skölj av!
60 kr
Gratis! Vårat blev pyttelite löst, men när man tar i det så blir det precis som ovan!
 

Glädjen sprudlar genom kroppen!

SÅ GLAD!

Idag red jag Udina i paddocken en stund. Jag hade 1 bom och ett litet kryss med ca 6 m (2 språng) i mellan. 
 
Jag började med att skritta serpentiner och gjorde några framdelsvändningar. Det gick rätt bra. Hon ville gärna gå iväg i halterna bl a.
Joggade sedan lite. Jag travade några varv med ökningar på snett igenom. Det gick riktigt bra! Hon längde superfint på steget och hade en jättefin låg form.
 
Skrittade över bommarna och räknade stegen och då skulle jag ha samma antal steg nästa gång. Lyckades rätt bra med det. Gjorde samma sak i trav och red helt vanligt lätt utan att Udina skulle öka. Precis som om det inte var några bommar där.
 
Galopperade några varv åt båda hållen. Lika fin där. Sammlade seda henne lite grann på volten och hon var superfin! Jättefin form hade hon. Supernjd över fina prinsessan!
Första hopptävlingen

Göteborg Horse Show 2014

Är det någon som ska åka dit? Vilken dag i så fall? Något på shoppinglistan?

Jag ska åka dit med mamma på tordagen och därmed ta ledigt från skolan. Jag har inget speciellt på min inköpslista, med ett och annat schabrak får jag nog med mig hem! Gärna ett färgstarkt med matchande huva till som hon kan ha på tävlingarna till våren/sommaren. 
Längar något enormt!

1 månad kvar...

...Och jag får ta grönt kort! Spännande! 

Jag får se nr jag gö det, om jag kör på direkt eller om jag väntar lite. Skönt och ha ju, men å andra sidan är jag inte i ett mega behov av det just nu. Mjukstarter på klubbnivå duger bra till en början. Men dedan när Pinan blir en riktig tävlingshäst blir vi farliga på banorna, det ska ni veta!
 
I mars förhoppningsvis blir det våran första hoppdebut för 2014 i Bollebygd. Tokarp har säkert några också som vi kan vara med på också.
Världens dåligaste bild... Men här flyger vi över hela 80 cm barbacka!

8/2-14

Hej!
 
Någon mer som sett melodifestivalen nyss? Det har jag i alla fall! De låtarna som var med idag, var så mycket bättre än dom som var med i första kan jag garanterat säga!
 
Jag & mamma red idag som ni visste. Vi red ganska kort i skritt och trav. Saga var riktigt kul att rida på, men mer som en planka än en häst typ, haha! Snäll var hon i vilket fall under hela ridturen.
 
Imorgon rider jag Udina. Markarbete/små kryss, står på schemat! Ska träna på att länga/korta stegen mellan bommar etc för att få en lyhörd och fin häst i slutet av passet. Tänkte lägga upp passet på intervaller. Så kortfattat; Kör på med långa travsträckor tex - Sedan skrittpaus i uppvärmningen framförallt så att hon blir varm och mjuk i båda sidor. Några framdelsvändningar ska också göras såklart! Hoppsadeln, åh, gud vad jag har saknat dig ska du veta!!
 
Imorgon ska jag (om tiden räcker till, vilket är 99 % säkert att den gör) fota och rensa ut lite häste, men även vardagskläder och så, och fota samt lägga ut som en bloppis! Kul va?! ;)
 
Kom också på en ganska smart grej med mina pengar. Jag har ju alltid gjort åt pengar i onödan eller har köpt någonting som jag vill ha i hästväg, men sedan inte har pengar till den andra saken jag vill ha till vardagen. Så nu ska jag göra ett slags "konto" med hästpengar och ett med pengar i vardagen helt enkelt! Mitt barnbidrag ska jag dela upp sedan också. Får dock inte det först i 7:an. Jag tyckte själv att det var rätt smart. Hoppas jag kan hålla detta nu! *UNDANTAG; Om det är viktigt eller nöd, så måste jag lägga till pengar från ett av "kontona"' Nöden har ingen lag!
 
På måndag är det ingen skola, och inte tisdag, onsdag, torsdag eller fredag heller, för då är det SPORTLOV! Så skönt och efterlängat! Har inget speciellt inplanerat, men hoppas bara på roliga dagar med sena kvällar och sena morgonar! Hehe... 
 
Statistiken ligger på en hög och tevlig nivå idag. Alltid lika gald när jag klickar in på bloggen! Love till er!
 
Angående "Dagens fråga" så behöver jag minst 3-5 stycken till som ska med. Men länkarna kommer upp så fort det är några fler som svarar!
 

Still my favorite song ♥

Låten är bah helt underbar...♥
 

God förmiddag...

Hej!
 
Idag ska jag och mamma rida tillsammans. Jag ska rida Saga för första gången tänkte jag! Det kan ju bli spännande, haha!
 
Annars har morgonen spenderas med Flappybird, som förövrigt är det mest dumma och sämsta spelet som finns och kollat på en j*vla massa videor med Justin när han var i Sverige ♥ Gash, säger jag bara... 
 
Statistiken idag är på TOPP! Så kul att logga in med över 40 unika redan! Ska vi köra på besöksrekod idag eller?!
 
Mitt öga har blivit lite bättre, men det är helt uppsvullet och äckligt. Ser lite suddigt på det och det gö ront, men int lika mycket som igår som tur är. Ska tvätta det nu igen -.- Hatar att tvätta sår med tvål, då det svider så innerligt...
 
Tränar på att skriva utan att titta på tangentbordet nu också, vilket går riktigt bra! Skrivit ungefär halva inlägget utan att titta på tagenterna. Dock tog det en bra stund. Började för 20 minuter sedan, haha!
 
Kram!
 

Blind...

Typ så ja... I alla fall på ena ögat :'(
 
Idag busade jag med katten och då kloade hon mig rätt i ögonlocket 2 MILIMETER FRÅN ÖGAT!!! Dat pain... Först trodde jag att jag att jag inte blödde, men sen så blev jag så j*vla rädd och kände att det rann blod i ögat... Knde med händerna och kollade, så var det helt knallrött på händerna. Sprang ut med ett visst antal svordomar och sköljde av med TVÅL... Tro mig, den smärtan vill ingen känna... Jag skrek seriöst...
 
Får se hur det blir med bloggning nu ikväll...
Sämst bild, men ett hål är det i alla fall... :'(

Dagens outfit

Ganska tråkig en idag... Vi ska någon OS dag också, så det spelar ändå ingen roll!
Tröja "Blanc" Gina
Jeans Gina
Parfym Someday!
Smink mascara, ögonskugga, baser och ögonbrynspenna



The end of the day

Idag har jag tränat med Udina igen! Mer om det imorgon...

Nördar förövrigt Flappybird nu, haha! Kommit till 8 poäng, hehe...

Imorgon mer och bättre uppdate. När jag läser inlägget känns allt bara hackigt och svårt att läsa, men men... Ni har fått världshistoriens sämsta godnattinlägg i alla fall!

Kram och godnatt!
Klockren!

Har du någonsin...

...sett en reklamfilm med någon bra låt i? Du har aldrig hört låten tidiare, men du vill lyssna på den fler gånger?
Själv är jag med om detta minst 1 gång om dagen! Jobbigt!
 
Som tur var så hittade jag DENNA jättebraiga sidan! Superlätt att hitta musik från olika reklamer ju! Stor HISS!
 

✰Träningsoutfit✰

Hallå på er!

Idag är det Udinaträning igen för Pia. Dressyr... -.- Hade gärna hoppat idag, men dressyren är viktig! Det är ändå väldigt skönt att få hästen ordentligt igenomriden innan man börjar plocka fram hinder tycker jag!
 
Men idag har jag knåpat ihop denna outfiten till träningen:
Orange Sockmöhle schabrak + ev likadana lindor
PS träns med vanligt svart pannband
Dressyrsadel, stubben
 
Svarta ridbyxor
Tretorn
Min vanliga svarta jacka... Usch, hatar den!
Swarovski ridhjälm
Svarta handskar...
 
Inte den snyggaste, men men... :/
 
 
 
 

05.49

Det trodde ni inte! Jag, Evelyn Kihl är uppe kl 05.50!
 
Idag är det nationella prov igen... Gud vad tråkigt, eller inte kul i alla fall...
 
Men den 27 ska jag och mamma till Göteborg en heldag! Först ska vi på Hästmässan, sedan lite andra affärer. Så kul!
 
På hästmässan tänkte jag få med mig något schabrak såklart och något mer. Kanske någon tröja eller så? Vet inte riktigt vad det finns förnågot.
Annars sedan ska jag köpa lite vardagskläder och minst en VS bodymist.
 
Uppdatering som vanligt idag!
 
Typ så ja! XD
 

Dagens fråga 5/2-14

Själv hade jag valt A såklart! ♥
 

DAGENS FRÅGA

Hejsvejs!

Från och med idag kommer jag att köra på dagens fråga!
Det går till på följande sätt:
Jag lägger ut en bild och DU kommenterar svaret!
 
Svinenkelt eller hur!
 
Nu till det bästa då! ALLA SOM ÄR MED OCH KOMMENTERAR SVARET FÅR EN FET LÄNK FÖR CA 100 LÄSARE! Den som kommenterar först får länken överst i inägget!!
 
*Frågan kommer ut strax!*

Lunchrast

Hej på er!

Idag ska jag inte föra någonting typ. Kanske rider, får se!

Den 27 februari ska jag och mamma till hästmässan ni vet. Fast ska ta ledigt från skolan så man kan vara i Göteborg hela dagen! Hur kul?!

Jag hann aldrig fixa något med bloggen igår. Ska göra det idag. Kanske spelar in en film där jag gör en roomtour. Vill ni se?

Ska snart till maten. Fy fasen! Vem äter gulaschsoppa!? 
Haha, that's our Justin <3

Godermorgon

Godmorgon!

Idag ä det en vanlig skoldag... Känner mig lite stressad i och med att jag ska redovisa en lokal nyhet utantill tills imorgon... kommer bli kallad giraffkvinnan sedan haha! Tog den dör konstiga nyheten om Radi... Snacka om att jag inte har något liv när jag står och berättar om en giraffkalv! Haha!

Ny lör jag lyssnar på 24/7 är Out Of Town Girl! Hade en period då jag bara lyssnade på denna den kom i precis! Tröttnar aldrig på hans perfekta låtar ju! <3

Outfit:
Bondelid tröja
Gina jeans
Don't mobbning!


Haj!

Hejsan alla fina!
Idag blev det mer uppdatering än väntat visst, vilket är toppen ju! Jag ska åka om ca 1 timme till yogan. Haha, känner mig gammal...-.-

Men i alla fall! Jag tycker att alla ska följa mig på Insta! Där heter jag Evelyn_biieber så se till att följa mig innan kl 20.00 så följer jag tillbaka.

Skola imorgon. Otagga det! Läxa och allt tråkigt ska göras nu... Usch! Men men, skolan är inte till för att ha kul i, snarare för att man ska känna på hur det är att bli plågad som tyvärr förekommer i världen...

Förresten! Kommentera flitigt nu då!
Ses!



Dressyrpass mm.

Tjofräs!

Ridit ett kort pass (ca 15 min) på Udina idag. Mamma red ut först en liten stund, därav kort pass. Red mycket trav idag, då jag kände att hon var huuuur fin som helst. Låg och fin form samt längde ut på steget fint. Toppnöjd!
 
Skolan idag bestod av nationella. Det gick superduperbra verkligen! Över mina förväntningar. Det var bara när vi skulle skriva en grej på datan jag blev lite stressad mot slutet. Lite "pju" känsla där!
 
På en mattelektion gick jag till kuratorn (yey, slapp mattelektionen XD) och pratade lite om mina agroproblem. Haha, nee, men det där om att jag mår såligt när andra säger dumma och osanna saker om Justin och så. Jag har ju fått magkatarr pga allt det senaste om Justin. Men i alla fall så pratade vi om det och hur vi skulle göra när jag blev arg osv. Det var jätteskönt verkligen! Han var jättetrevlig verkligen! Jag kände att detta hjälpte mig en hel del. Jag ska gå till han nästa vecka och kolla om det gått bättre/sämre osv.
 
 
Yoga sen! Först ska jag in till affären och köpa en Justin Bieberspecial tidning. Ska kolla på en lila ballong också till en grej ;)

MASSA BILDER!

 
 
Det kommer fler bilder senare!
 
Hiss/Diss till bilderna?

Livstecken

Hej!

Skolan börjar om 20 min så tänkte att jag kunde slänga in ett inlägg här nu. Om vad vet jag inte haha! 

Ikväll ska jag fixa lite mer med bloggen så den ser extra proffsig ut. Min andra som jag hade innan denna, blev jag jätte onöjd med!

Igår hade jag förövrigt besöksrekord, vilket var vääääldigt kul! 

Kram på er!
Tagga...

Tisdag

Hejsan alla glada i kylan!

Idag är det en hästfri dag tror jag. Skolan slutar 14, yoga kl 18. Kanske rider någon där emellan, får se! Ska försöka att lägga upp bilderna från när Vilma fotade mig och Pinan i söndags också.

Åh, mår så dåligt över de nationella som börjar idag. Även ifall det inte påverkar ens betyg... Kom just på att jag har en läxa kvar tills på torsdag som jag ska redovisa för klassen... + lite jag ska lösa på i matte...

Men men! Åter på positiva tankar!

Dagens outfit:
Bondelid tröja med stjärna
Slitna jeans från Gina

Ville inte få med mitt ansikte, därav konstig bild...

Ojoj, detta trodde ni inte!

Hejsan!

Sista inlägget för idag troligen och det firas med en träningsupplägg!
 
Nu till våren som börjar komma verkar det som ska jag springa varje dag. Dock är dte inte ett krav varje dag om jag är med kompisar eller något annat, men annars - Go for it!
 
Jag tänkte börja med att springa någon runda som är ca 0,5 km/1 km. Första rundan är okej att *host* gå lite *host* om jag nödvänditvis måste... Hoppas inte det! Jag har ju stått i plankan i 1 min, 5 armhävningar, 10 situps varje dag i stort sätt sen 2 veckor tillbaks.
 
Nu går jag ju faktiskt i Yoga också. Lite styrka där också kan jag säga er!
Hoppas idrotten blir mer styrka i nu också så ska ni få se på grejer! ;) Ska bli fit nu till sommaren...! :)
Rider gör jag också, vilket inte få glömmas!
 
Ska ni sätta igång tränandet på riktigt nu till våren utomhus?
Typ så ja...

Favorit mm.

Låt:
Måste nog nästan vara Backback just nu!
 
Musikvideo:
Confident slår allt! ♥
 
Hade inget att göra så tänkte bara göra detta... NI MÅSTE KOLLA DESSA OVAN! Avlider typ varje gång ♥ Har ont i huvudet idag så kan inte göra något ansträngande som att rida mm, alltså kul saker helt enkelt pga alla nationella som jag måste vara friskt till! -.-
 
Läxor gjorda och inlämnade vilket är så skönt verkligen! Da feeling när man får dem idag och de redan är inlämnade. Dock var de inte så krävande utan mest att skriva och läsa en text.
 
Men på fredag så är det en OS-dag i skolan... Haha, pinsamt när de säger att vi ska åka skridskor oavsett väder när våran isplätt är helt slaskig! XD
 

RSS 2.0